Vyspělá technika

Osobní automobily využívají lidé klidnÄ› nÄ›kolik hodin dennÄ›, bÄ›hem kterých můžou urazit klidnÄ› stovky kilometrů, takže opravdu záleží na tom, v jakém automobilu jedeme. Základem je v dneÅ¡ní dobÄ› už posilovaÄ Å™Ã­zení, abychom se nemuseli pÅ™i parkování nijak namáhat a to obzvláštÄ› u aut, které mají těžký motor nad pÅ™ední nápravou.

stříbrný automobil

Řízení je samozÅ™ejmÄ› také pÅ™esné a v ideálním případÄ› nám dává dobrou zpÄ›tnou vazbu. Standardem je také klimatizace, abychom se ve velkých vedrech nemuseli potit jak dveÅ™e od chlíva. Za další vÄ›ci si už musíme mnohdy pÅ™iplatit. Patří sem tÅ™eba adaptivní tempomat a systém hlídání jižních pruhů, díky Äemuž si pÅ™i jízdÄ› na dlouhé vzdálenosti můžeme trochu oddychnout. Řada vÄ›cí se v autech automatizuje, což znamená, že si například sami pÅ™epínají mezi svÄ›tly a regulují rychlost stÄ›raÄů podle aktuální situace. Komfort Å™idiÄi zase poskytne masážní sedadlo s možností odvÄ›trávání.

Multimédia

Ve vozech přibyla celá řada elekroniky, což je někdy kritizováno z pohledu toho, že když se něco pokazí z těch mnoho vychytávek, tak servis bude stát mnoho peněz. Má to však i světlou stránku, protože díky elekronice poskytují vozy řadu vychytávek. Spousta jich má digitální displej a propracovaný systém, ve kterém si můžeme nastavit řadu věcí. Nechybí ani snadné připojení s mobilním telefonem, což nám umožňuje řadu věcí.

palubní deska

Můžeme totiž poslouchat svou oblíbenou hudbu, vyřídit si telefonní hovory a mít zapnutou navigaci. Systémy toho umí opravdu dost, takže Å™ada funkci se může skuteÄnÄ› hodit. Bohužel Äasto se manuální ovládací prvky nahrazují tak, že se jejich ovládání dá právÄ› do sytému spojeného s dotykovou obrazovkou. Hledat tyto funkce za jízdy není moc bezpeÄné, protože se potÅ™ebujeme soustÅ™edit na řízení, takže je lepší tyto prvky nastavit když stojíme tÅ™eba než se vůbec rozjedeme.